2013. április 22., hétfő

A Siker 2 tényezője

Biztos hallottunk már az ún. ösztöndíjról. Na az pont arról szól, hogy mindenért fizetni kell, csak vki más fizeti helyetted...ingyenes oktatás, mi?:)

Tegyük fel magunknak a kérdést. Mi mit szólnánk ahhoz, hogy ha azt mondaná a munkaadónk, hogy csináld meg, de ingyen. Ja, azt mondja...na ilyenkor el lehet gondolkozni, hogy magunkon változtatunk vagy kesergünk tovább, hogy szar helyre születtünk?

De van egy jó hírem, nincs olyan nagy gáz. Tudunk INGYEN zenekart csinálni! Azaz sikert és tömegeket elérni. Úgy hívják, vírusmárketing. Csak ahhoz vmi olyan produkciót kell nyújtanunk. Aztán majd az emberek szétküldik maguk között. Ez a legjobb reklám: megvan a felület, megvan az ajánlás, megvan a bizalom, mert ismerőstől kapjuk. Legjobb. Küzdenek is érte nagyon sokan.
Naaa milyen videókat láttunk fütőtűzként szétterjedni a neten? Amin fogtuk a fejünket vagy röhögtünk? Bennem ez maradt meg. A sima gitározós klipek annyira nem. 

Most azt akarjuk mondani, hogy "deee én már egy csomó pénzt beleöltem a hangszerekbe, meg a terembérletbe", "én már annyi helyre fizettem súlyos pénzeket, zenekaroknak, kiadóknak, szervezőknek", usw.?
Nos a pékség el fog adni kenyeret attól, hogy megvette a kemencét? Vagy a pékség el fog adni kenyeret attól, hogy néha fizetett a haverjának, hogy járkáljon szenyóemberként?

Hányszor jutott el hozzánk az a kifejezés, hogy kampány, termék, piac, seo, buzz, stb.?
Én nem tudom mi az a Gmajor, meg a Esus. De nem is vagyok gitáros. Aaaaaaaaaakkor nálam az következne ebből logikusan, ha okos ember lennék, ami persze nem vagyok, hogy aki zenész foglalkozzon a zenével, a gazdaságban jártas ember, pedig a zenekar gazdálkodásával.

Törvényszerűség: fizetőképesség és szakértelem. Mint mindenhol. Ne legyenek illúzióink. Kell a lóvé. Az pedig, hogy ne szórjuk össze-vissza hülyeségekre, kell a szakértelem.

Úgy gondolom, ha az illúzióktól megszabadulunk, már akkor tízezreket spóroltunk.
Szívesen várom a történeteiteket a FB-on vagy az akos.makovics@gmail.com -ra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése