2013. április 15., hétfő

Használunk a nagyzenekaroknak a reklámjainkkal?

Ha nem érdekelnek minket a kisebb zenekarok, azzal beszűkítjük a tudatunkat csak az ismertek felé? Mi következik ebből?

A nagynak egyre több bevétele lesz, egyre nagyobb reklámfelületeket fog elfoglalni és minél több pénze van, annál többet kérnek majd a médiák a reklámfelületekért. Ez egy teljesen normális Kereslet-Kínálat gyakorlat.

De hát mi sem tudunk egyfolytában a lakcímek előtt lógni, hogy vajon hol alakul egy nekünk tetsző zenekar.
Akkor most mi a tök van? Ördögi kör...

Megkockáztatnék egy elméletet, amiből kihagyom az ingyenes technikákat:
ha tömegeket akarok megmozgatni, bele kell fektetnem anyagilag?
Tudtommal 10000 zenekar létezik mostanság Mo-n. Ebből hányat tudsz felsorolni? És egy átlagember vahj' hányat tud felsorolni?
Lehet, hogy az elsők között azok az előadók vannak, akik a legnagyobb médiafelületen kommunikálnak?
Szerinted ők mennyit költöttek anno arra, hogy megjelenjenek bárhol is?
Te mennyit fizetsz neves zenekarok előtti fellépésért?

Aztán a másik. Tegyük fel, hogy az előadót teljesítményéért felkarolja vki. Honnan szerezte a teljesítményét? Tehetséges. A tehetségek általában azt mondják, "a tehetség legfeljebb meggyorsítja a gyakorlási folyamatot" vagy hogy "a tehetség hiányát pótolja a gyakorlás, de a gyakorlás hiányát nem kárpótolja a tehetség". Na és akkor a gyakorláshoz mi kell? Tanár, hangszer, hely, stb. Persze mindezt meg lehet oldani "do it yourself" (d.i.y.) okosban - van némi tapasztalatom költséghatékony okosításokban -, de a tapasztalat itthon egyértelmű és egyetlen irányba mutat: motiváció hiányában vagy befejezetlen marad a projekt vagy kurva sokáig készül. Vaaagy az ember megunja a baszakodást és elmegy és fizet azért, amit ingyen akart megoldani. Mit nyertünk? A kiadás ugyanannyi, de általában több, a projektre szánt idő pedig a nagggyon-nagyon sokszorosa a tervezettnek.

Tehát most annál maradnék, hogy a teljesítmény megszületéséhez is pénz kell.

Mit akartam ezekből kihozni?
SzábbéjszSzabi is megmondta már mikor, hogy "Nézz körül, mit adnak ingyen?-SEMMIT, Akkor ne mondd, hogy a pénz nem minden.".
Szóval kezdjünk el barátkozni a gondolattal, hogy mindenhez pénz kell. Most gondolom sokan azt mondják: "mit nem mond...SARLATÁN!!!". Tény, hogy erre mindenki bólint és tisztában van vele, hogy mindenhez pénz kell. Azért gondoljunk bele, mi úgy kezdtünk el zenélni, hogy terveztünk nagy kiadásokkal?
Máshogy fogalmazok: képben voltunk vele, hogy a célunk a "zenei pályával" és a rászánt kiadások arányban vannak-e?

Korábban már tettem említést a Termékéletgörbéről. Beruházás, majd nyereség. Tehát először a semmire bele kell ölnünk soook-sok pénzt, hogy vmi beinduljon. Újra jelzem, itt azokra a zenekarokra/előadókra gondolok, akik számos látogatót szeretnének a koncertjeiken. Sztem ez a mindenki. Hiszen senki nem szeret 0 vagy 10 embernek koncertezni. Hagyjuk az álszenteskedést, mindig azt hallom, hogy jó buli volt, de kevesen voltak. Nagy divat másra fogni a problémák forrását, de higgyük el: rajtunk múlik. Elfogadjuk vagy küzdünk még mielőtt elfogadjuk?:)

1 megjegyzés:

  1. The Buffet at Harrah's - Las Vegas - MapyRO
    The 익산 출장샵 Buffet 울산광역 출장샵 at Harrah's is located in 3131 South Las Vegas Boulevard. · Location · Hours of operation · Details. Hours, Closed; FAQs  Rating: 4.2 양산 출장마사지 · ‎15,000 reviews · ‎Price 김포 출장샵 range: $ 고양 출장마사지

    VálaszTörlés