2013. május 6., hétfő

Plakátkészítés 6 aranyszabálya

most gyorsan leírom ezt, amit pont ma hallottam egy előadáson, mert kimondottan el fogom felejteni...

Hogyan csináljunk óriásplakátot?
(tudom, hogy ponttt nem érdekel semmilyen marketingre éhes zenekart az óriásplakát, de ha nem írom le, mondom, hogy elfelejtem)

  1. a szlogen max 7 szóból álljon
  2. a plakáton max 3 elem szerepeljen (pucér csaj, szlogen, logo)
  3. a színvilág nem árt, ha a vállalkozás arculatán alapszik
  4. amit kommunikálni akarunk, mondanivaló szerint kövesse az adott nemzet olvasási irányát (itthon B-J) (ha először pucér csajt, majd szlogent, majd logót szeretnénk kommunikálni, akkor az elsővel nem a jobb-fent sarokból induljunk)
  5. LEHET humoros (ha belefér)
  6. legyünk tisztában vele: az óriásplakát CSAK figyelemfelkeltésre szolgál, ne ott írjuk le a termék műszaki paramétereit
  7. és természetesen esztétikus
Ha a plakátkampány nem hozza az elvárt hatást, tegyünk fel egy kérdést. Ezzel van tele a fészbúk:)

Na jó, akkor már ebbe is menjünk bele.
.
.
.
Nem megyünk bele, elvesztettem a listát... Nem mintha olyan nagy vmi lenne, tudjátok ezek azok a
  • Én szeretek inni. Te is? Lájk, ha igen.
  • Én szeretek inni, mert ____ <- Fejezd be a mondatot!
  • Én szeretek inni, mert a múltkor úgy betosztam, hogy véletlenül elkeveredtem a haverektől, belefutottam egy pucér csajba, aki bár nem akart nálam aludni, de ____ <- Fejezd be a történetet!
  • megy ez még képregényes-szövegbubis formában is
  • meg még van 1-2, de az nem tartozik ide. Részleteket találtok erről a Piackutatás irodalmakban.
UGYANIS
Óóóóriási félreértés van sztem ezen lájkszerzések körül. Látok benne egy miértet, de nem hiszem, hogy az is a céljuk vele. De induljunk a kályhától.
Amikről az előbb beszéltünk, az kúúúúúúúúúúúrvára a Piackutatás "Projektív technikák" témaköre. Egy mondatban ez arról szól, hogy kérdezgetnek tőled hülyeségeket, de nem mondják meg mi a vége az egésznek... ilyenkor a te szokásaidat igyekeznek kiszűrni a közvetett kérdésekből.
Nos amikor látom a különböző kocsmák, picsalapok hasonló kérdéseit vmilyen csillivilli kép mellett, vhogy nem találom benne az értelmet, hogy épp milyen szokásokat akarnak megismerni. De mivel manapság divat a külföldi trendek nyúlása - ott látjuk az ilyen "Bebasztam. Te? Lájk, ha fáj a fejed.4" -, sztem nem tudja a magyar felhasználó, hogy ahonnan nyúlta, miért csinálták. Ez általában konkrét, jól megtervezett egy darab munkafolyamat a sok közül, nem holmi faszom adj egy lájkot baszakodás...

Közben hála az Égnek eltértünk a címtől, dehát...ilyen ha az ember csak hobbiból ír. Assszt hiszem soha nem fognak felvenni a Origohoz.

Na szóval a fenti kérdések szemelvények Projektív technikákból, amik a Piackutatás néhány pszichológiai eszközei a sok közül. Bízzunk abban, hogy válaszadáskor egy nagyobb piackutatás céljait szolgáljuk készséggel, mert az azt jelenti, hogy a magyar vállalkozó elkezdte használni azt a kibaszott eszét és a tanultakat. Én egyelőre nem látom ezt a fajta megújulást, de aztán lehet, hogy csak az ego beszél belőlem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése