2013. május 27., hétfő

Checklist: Zenekarom marketing helyzete

Ma vizsgáztam környezetmittudoménmilyen marketingből és volt benne egy ábra, ami bár általánosságban keres problémákra megoldást, de mivel korábban már megtárgyaltuk, hogy egy zenekar semmiben nem különbözik egy vállalkozástól (mivel az is), ezért tökéletesen alkalmazható.

Na itt a csekklista (a "termék" szót helyettesítsd be a "zenekar"-ral):
  1. Eléggé ismert a termék létezése?
  2. Ismert a termék környezetbarát jellege? (környezetbarát szó helyettesítendő a zenekar vmelyik erősségével, mint pl rendkíüli színpadi só, de bármi, amit tudatni akartok a közönséggel)
  3. Hitelesek a környezetbarát jellegről szóló információk?
  4. Fontosnak tartják a környezetbarát tulajdonságot? (a hallgatók)
  5. A költség-haszon viszony elfogadható a hagyományos termékkel szemben? (ha úgy gondoljátok, vmivel kiemelkedtek a többi zenekar közül, akkor a pozíciótok visszacsatolódik az elismerésben is?)
  6. Vásárolják-e a környezetbarát terméket? (tehát kaptok-e meghívásokat)
Sztem már hasonló kérdésekre válaszok fogalmazódtok meg már bennetek is. Nem egy nagy vasziszt, de jó így összeírva látni, esetleg kiragasztani az asztal fölé, hogy mindig előttünk lebegjen a cél.

Felmerül a kérdés: "mi van, ha nemleges válaszokat kaptam magamtól?"
Ha nem, akkor mit lehet/kéne csinálni? Gyakorlatilag bármit, ami szted előrébb viszi az ügyet, hogy egyre többen megismerjenek.

De majd legközelebb ezekre a kérdésekre is meglesz a válasz. Egy hátránya van, ha én válaszolok rá, hogy az nem zenekarra szabott válasz. Körtét is nehéz almaként eladni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése