És az előbbi sok közhely után jöjjön a megoldás. Visszamentünk a
közhely szintre, megjártuk a szánalmak poklát, amire minden ember azt
mondja, "mi vagy te, kibaszott Coelho?!", amire bárkinek első
hozzászólása, "majd a termék eladja magát mi, hol élsz faszkalap a 30-as
években?", mindezt azért, hogy felépíthessük a blog témáját.
Amikor
őszintén azt mondják nekem, hogy jó volt a bejegyzés, amikor meglátom a
FB-on, hogy "Gergely Gál likes your post in ...", akkor elpirulok. Ezt
hívják "dícséretnek", amit pedig szeret kapni az ember. Nem kell nekem a
szar duma, mindannyian ugyanabból vagyunk, kurvára szeretjük a
dícséreteket. Meg az őszinteséget is;). Ekkor az embernek még ha csak
egy századmásodperce is, de kikapcsol a sanyarú világunk és minden jó és
rózsaszín (majd a következő századmásodpercben meglátja, hogy XY
invited you to his event... és vége). Amikor megbecsüli vki, amit
csinálsz, az abban a kis időben a "vevőd". Lehet, hogy holnap már nem
lesz az, mert meglátta vhol az ellenkezőjét és elpártol. Az emberek
változnak, főleg mert tanulnak. Vagyis fejlődnek. Vmerre. Amikor pedig
visszajönnek hozzád, az pedig a "tapasztalat":) Már ha őszintén az
elégedettségükért dolgozol. Amikor elértük magunkban, hogy szeretnénk
kiszolgálni vkinek az igényét (amiről jó tudni, hogy tényleg az igénye-e
vagy csak rá akarjuk erőltetni kapzsiságból), na akkor jön a Marketing
és Menedzsment és Pénzügyi és a satöbbi tudomány. De azok (ellenérzést válthat ki!) egzakt tudományok, bármelyik vállalkozni szándékozó ember által rövidebb vagy hosszabb idő alatt megtanulható. Az őszintén a mások érdekeit nézni. Az már vmi más.
És végül a tuti módszer: vevőközpontúság. Hiszen a Marketing sem tud mit kezdeni a szar termékkel. Azokban a körökben, amikben én mozgom, a kisebbek marketingje (KKV Marketing), abban biztosan nem. Ha lenne sok pénzünk reklámra, akkor nem olvasnád ezt a blogot:)
Még mindig felmerülhet a kérdés, hogy hol itt a Marketing, a megváltás tudománya? Csak prédikálásokat hallunk..
Amiket
leírok, azok sose azoknak fognak szólni, akik jobban tudják nálam a
szakmát (ténylegesen vagy vélten). Sose azoknak fognak szólni, akik azt
gondolják, hogy megmondom, hogyan lesz munka nélkül holnapra +10000
lájkja. Sosem azoknak fog szólni, akik azt reagálják rá, hogy semmi újat
nem mondtál.
Ez a blog mindig és mindig, meg egy picit mindig azoknak fog szólni, akik NEM tudják, hogy "most aztán mi a faszt csináljak?!".
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése