Biztos hallottunk már az ún. ösztöndíjról. Na az
pont arról szól, hogy mindenért fizetni kell, csak vki más fizeti
helyetted...ingyenes oktatás, mi?:)
Tegyük
fel magunknak a kérdést. Mi mit szólnánk ahhoz, hogy ha azt mondaná a
munkaadónk, hogy csináld meg, de ingyen. Ja, azt mondja...na ilyenkor el
lehet gondolkozni, hogy magunkon változtatunk vagy kesergünk tovább,
hogy szar helyre születtünk?
De van egy jó
hírem, nincs olyan nagy gáz. Tudunk INGYEN zenekart csinálni! Azaz
sikert és tömegeket elérni. Úgy hívják, vírusmárketing. Csak ahhoz vmi
olyan produkciót kell nyújtanunk. Aztán majd az emberek szétküldik maguk
között. Ez a legjobb reklám: megvan a felület, megvan az ajánlás,
megvan a bizalom, mert ismerőstől kapjuk. Legjobb. Küzdenek is érte
nagyon sokan.
Naaa milyen videókat
láttunk fütőtűzként szétterjedni a neten? Amin fogtuk a fejünket vagy
röhögtünk? Bennem ez maradt meg. A sima gitározós klipek annyira nem.
Most
azt akarjuk mondani, hogy "deee én már egy csomó pénzt beleöltem a
hangszerekbe, meg a terembérletbe", "én már annyi helyre fizettem súlyos
pénzeket, zenekaroknak, kiadóknak, szervezőknek", usw.?
Nos
a pékség el fog adni kenyeret attól, hogy megvette a kemencét? Vagy a
pékség el fog adni kenyeret attól, hogy néha fizetett a haverjának, hogy
járkáljon szenyóemberként?
Hányszor jutott el hozzánk az a kifejezés, hogy kampány, termék, piac, seo, buzz, stb.?
Én
nem tudom mi az a Gmajor, meg a Esus. De nem is vagyok gitáros.
Aaaaaaaaaakkor nálam az következne ebből logikusan, ha okos ember
lennék, ami persze nem vagyok, hogy aki zenész foglalkozzon a zenével, a
gazdaságban jártas ember, pedig a zenekar gazdálkodásával.
Törvényszerűség:
fizetőképesség és szakértelem. Mint mindenhol. Ne legyenek illúzióink.
Kell a lóvé. Az pedig, hogy ne szórjuk össze-vissza hülyeségekre, kell a szakértelem.
Úgy gondolom, ha az illúzióktól megszabadulunk, már akkor
tízezreket spóroltunk.
Szívesen várom a történeteiteket a FB-on vagy az akos.makovics@gmail.com -ra.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése